Jaco van Erk lijsttrekker voor de ChristenUnie Papendrecht

rond logo donker blauw Tomaha 2.png
Door ChristenUnie Papendrecht op 27 oktober 2021 om 22:58

Jaco van Erk lijsttrekker voor de ChristenUnie Papendrecht

PAPENDRECHT – De ledenvergadering van de ChristenUnie in Papendrecht heeft afgelopen woensdag de huidige fractie voorzitter Jaco van Erk als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 gekozen.

De complete lijst telt 20 personen. De top zes van de lijst is een mix van ervaring en nieuw bloed en daarmee gericht op de toekomst. De ChristenUnie wil hiermee met een sterke fractie op een actieve- en deskundige wijze blijven bijdragen aan het besturen van Papendrecht.

Hoogste nieuwkomer is Henk Bezemer op plaats twee. Met 8 jaar raadservaring staat huidig raadslid en oud-fractievoorzitter Pieter-Jan den Dekker op drie. Nieuwkomers Anita Stigter, Erik den Boef en de 24-jarige Thomas Rietveld completeren de top zes.

Met hun ruime maatschappelijke ervaringen, in- en buiten de Papendrechtse samenleving, heeft de ChristenUnie met de nieuwkomers kandidaten gekozen die midden in de samenleving staan.

De ledenvergadering heeft ook het verkiezingsprogramma “Kiezen voor wat écht telt” vastgesteld.

Jaco van Erk: “In dit verkiezingsprogramma werken wij uit hoe de ChristenUnie dit heel concreet voor zich ziet in Papendrecht. Uiteraard gaat het dan ook over veilig wonen, werken en leven, over een aarde waar wij zuinig op willen zijn en als rentmeester voor willen zorgen. Geïnspireerd vanuit de Bijbel willen wij betekenisvolle politiek bedrijven. Met voldoende realiteitszin de uitdagingen aangaan waar Papendrecht ook ongetwijfeld de komende jaren mee te maken krijgt”. Van Erk vat samen: “Wij zijn er klaar voor. Enthousiast, betrokken en bereid om te kiezen voor wat écht telt!”.