Berichten geschreven door Pieter-Jan den Dekker

1. pexels-james-wheeler-1542495.jpg
    Door Pieter-Jan den Dekker op 24 februari 2022 om 22:00

Debat over regenboogpad

In de raadsvergadering van 24 februari is de motie voor aanleg van een regenboogpad in Papendrecht besproken. Als ChristenUnie fractie hebben wij tegen deze motie gestemd. Hieronder onze woordvoering met onze argumenten:

Lees meer over "Debat over regenboogpad"
  2. download.jpg
    Door Pieter-Jan den Dekker op 20 januari 2022 om 12:12

Goed onderwijs in Papendrecht

De jeugd heeft de toekomst, is een bekend spreekwoord. Eigenlijk klopt dat niet, want de jeugd is de toekomst maar ook het heden. Daarom zetten wij ons ook de komende raadsperiode in voor het behoud van het goede onderwijs in Papendrecht.

Lees meer over "Goed onderwijs in Papendrecht"
  3. 3-dodenherdenking-2017.jpg
    Door Pieter-Jan den Dekker op 4 mei 2021 om 13:14

Vrijheid

Deze column schrijf ik op 4 mei, nog voor de dodenherdenking. Als fulltime thuiswerker mocht ik bij uitzondering vandaag eens naar kantoor in Rotterdam. Tijdens de middagpauze liep ik een rondje door de stad.

Lees meer over "Vrijheid"
  4. lockdown-jeugd.jpg
    Door Pieter-Jan den Dekker op 3 maart 2021 om 14:08

Column: De Jeugd en de toekomst

Het spreekwoord is natuurlijk niet De Jeugd en de toekomst, maar de Jeugd heeft de toekomst. De laatste tijd komen er steeds meer berichten in de krant en media over de gevolgen van de lockdown, de Corona crisis, sluiten van de scholen en alle onzekerheid voor de jeugd in Nederland.

Lees meer over "Column: De Jeugd en de toekomst"
  5. drierivierenpunt.jpg
    Door Pieter-Jan den Dekker op 10 februari 2021 om 10:34

Column: 2021

Het was een bijzondere jaarwisseling. Zoals te verwachten was er nog wel wat vuurwerk te zien en was het zeker niet stil. En om twaalf uur luidden veel kerkklokken het nieuwe jaar in. Dat was toch wel indrukwekkend om te horen. Ik stelde me zo voor dat in het verleden bij belangrijke gebeurtenissen ook de kerkklokken zo vaak zo hebben geklonken.

Lees meer over "Column: 2021"
  6. unnamed.png
    Door Pieter-Jan den Dekker op 9 februari 2021 om 07:05

Bericht vanuit de raad